• 05.12.2021

На британска почва: Жертва след „AstraZeneca“, чeтирима със съсиреци

 На британска почва: Жертва след „AstraZeneca“, чeтирима със съсиреци

Снимка: Архив

Един британец е починал, а четирима други са претърпели опасно състояние на съсирване на кръвта, след ваксинация с „AstraZeneca“, потвърди Агенцията за регулиране на лекарствата и здравните продукти (MHRA) на Великобритания, цитирана от „The Telegraph“.

Петимата мъже на възраст между 19 и 59 години са получили церебрална венозна синусова тромбоза (CVST), въпреки че MHRA заяви, че петте случая са рядък тип кръвен съсирек в мозъка сред лица, ваксинирани с „AstraZeneca“, съобщи Ройтерс.

Регулаторът призова хората да продължат да си слагат ваксината, като добавя, че са регистрирани по-малко от един на един милион случая, в които дори не е установена причинно-следствена връзка.

Това се случва толкова рядко, че дори е невъзможно да се установи основен процент за населението.

Имаме пет съобщения за уникална форма на кръвен съсирек, церебрална венозна синусова тромбоза, едновременно с ниско съдържание на тромбоцити. Това е подобно на някои от случаите, съобщени в Европа. Това, което не знаем дали те са причинени от ваксините. Работим в тясно сътрудничество, за да установим това, тъй като тези заболявания много рядко се случват естествено. Знаем, че сред повече от пет милиона ваксинирани това е изключително рядко – по-малко от един на милион случаи от това дори след ваксинация. Болестта на COVID-19 е свързана със значителна смъртност. Ваксините са високоефективни и няма доказана причинно-следствена връзка с това, което все още е изключително рядко медицинско събитие.

заяви д-р Филип Брайън, ръководителят на MHRA за безопастността на ваксините

Свързани публикации